Kyyti-kimppataksipalvelu aloittaa Helsingissä 21.11.2017

Kyyti-kimppataksipalvelua aletaan testaamaan Helsingin keskustassa tänään klo 11. Kimppakyytien edullinen hinta perustuu matkan kustannusten jakamiseen, myös ennalta tuntemattomien, matkustajien kanssa. Kyyti palvelua toteutetaan yhteistyössä laillisten suomalaisten kuljetusyrittäjien kanssa ja sen taustalla olevaa teknologiaa on tänä vuonna viety myös mm. Yhdysvaltoihin ja Vietnamiin. Kyyti-kimppataksien Helsingin pilottiin voi osallistua kaikki asiasta kiinnostuneet lataamalla Kyyti-sovelluksen joko Google Play tai Apple App Store -kaupasta.

Kyyti-kimppataksipalvelu aloittaa testikäytön Helsingin keskustassa tänään klo 11. Kyyti on modernilla teknologialla toteutettu liikkumispalvelu, jossa taksikyyti pystytään tarjoamaan totuttua edullisemmalla hinnalla. Teknologia perustuu matkan kustannusten jakamiseen, myös ennalta tuntemattomien, matkustajien kanssa. Kyydin voi saada myös taksimaisesti pelkästään itselleen, jos samaan suuntaan meneviä muita asiakkaita ei ole. Matkan lopullinen hinta kerrotaan aina etukäteen ja se pitää, vaikka matkan varrelle tulisi viivästyksiä kuten esimerkiksi ruuhkia. Kyyti on laillinen palvelu ja sitä tehdään yhteistyössä suomalaisten kuljetusyrittäjien kanssa.

Suomessa kehitetyn Kyyti-palvelun taustalla olevaa teknologiaa on viety ulkomaille jo mm. Yhdysvaltoihin ja Vietnamiin. Kyyti toimii Suomessa parhaillaan jo Oulussa, Tampereella ja Turussa. Kaikissa kaupungeissa palvelu on saavuttanut jo satoja päivittäisiä käyttäjiä. Tästä päivästä lähtien palvelua testataan Helsingin ydinkeskustassa. Kyytejä voi tilata Kyyti-mobiilisovelluksella, joka on saatavilla ilmaiseksi sovelluskaupoista. Yritys on aikaisemmin kehittänyt Tuup-nimisen sovelluksen joka valittiin tänä vuonna Suomen parhaaksi mobiiliapplikaatioksi luokassa hyötysovellukset.

”Palvelun testaaminen Helsingissä on meille iso askel”, Kyyti Groupin toimitusjohtaja Pekka Möttö sanoo.” Olemme testanneet palvelua menestyksekkäästi muualla Suomessa ja myyneet Uberin ja kumppaneiden haastamiseksi tarvittavaa Kyyti-teknologiaa ympäri maailmaa. Palvelun onnistunut tuominen Helsingin seudulle vaatii paljon autoja ja paljon kysyntää onnistuakseen. Siksi testaamme palvelua aluksi rajatulla palvelualueella Helsingin ydinkeskustassa. Tavoitteenamme on saada Helsingissä järjestettävän Slushin ajaksi merkittävä operaatio Helsingin kantakaupungin alueelle. Päätökset jatkosta tehdään Slushin jälkeen. Uskomme, että Slush on tapahtuma, jonka vieraat ja vapaaehtoiset ovat halukkaita testaamaan moderneinta kotimaista teknologiaa edustavaa palvelua.”

Lisätietoa Helsingin operaatiosta ja Kyyti-sovelluksen latauslinkit osoitteessa www.kyyti.com/helsinki

Lisätietoa Kyydistä:
Kyyti kehittää maailman ensimmäistä kyydinjakopalvelua, jossa on mukana Mobility as a Service (MaaS) ominaisuudet. Kyyti aloitti toimintansa Oulussa keväällä 2017. Kesäkuussa pilotit aloitettiin Turussa ja Tampereella. Marraskuussa pilotti saa alkunsa Helsingissä. Kyytejä tilataan Kyyti- nimisellä sovelluksella. Yrityksen kehittämä MaaS-sovellus Tuup- palkittiin aikaisemmin tänä vuonna Suomen parhaana hyötysovelluksena.

Kyyti-palvelu on dynaamisesti hinnoiteltu. Matkan hinta kerrotaan asiakkaalle aina ennen matkan alkamista. Tämäntyyppinen hinnoittelu perustuu palveluluokka algoritmeihin, jaettuun kapasiteettiin sekä ajoneuvojen optimoituihin jakamismahdollisuuksiin.

Kyyti on palvelu, jonka taustalla toimiva älykäs teknologia pystyy suoriutumaan haastavista kysyntäperusteisista suoritteista. Se pystyy tarvittaessa skaalautumaan ja yhdistelemään niin taksien, minibussien kuin kysyntää niin että perinteisestä linjaperusteisesta toiminnasta voidaan tarvittaessa luopua kokonaan. Se tekee Kyydistä erinomaisen ratkaisun myös maaseudun liikkumisen tarpeisiin. Matkustajalle Kyyti on portti matkaketjujen (MaaS) aikakaudelle.